جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

سیاوش یزدانی طلسم مشهدی‌ها در تیم ملی را شکست| ۱۶۱۳ روز بعد...

  • کد خبر: ۹۷۹۸۶
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
سیاوش یزدانی طلسم مشهدی‌ها در تیم ملی را شکست| ۱۶۱۳ روز بعد...
در پی حضور سیاوش یزدانی در بازی با امارات، پس از ۴ سال و ۵ ماه، بار دیگر یک مشهدی برای تیم ملی فوتبال به میدان رفت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تابلو تعویض بالا می‌رود و سرانجام انتظار ۱۶۱۳ روزه فوتبال یک شهر برای آنکه دوباره بازیکنی از آن شهر را در قامت سرباز ملی در مستطیل سبز ببیند، به پایان می‌رسد.

مدافع مشهدی پیراهن مهاجم کرونایی گنبدی را به تن دارد و با شماره ۲۰ کنار دست داور چهارم ایستاده و به اسکوربرد ورزشگاه آزادی چشم دوخته است؛ اسکوربردی که دقیقه ۸۳ را نشان می‌دهد. این یعنی سیاوش بعد از عبور از آتش انتظار، ۷ دقیقه دست نخورده و ۴ دقیقه اضافه فرصت دارد تا خودش را به سرمربی کروات تیم ملی ثابت کند. سیاوش یزدانی در چارچوب هفته هشتم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی منطقه آسیا، برای تیم ملی ایران مقابل امارات ۱۱ دقیقه به میدان رفت تا به طلسم بازی نکردن مشهدی‌ها در تیم ملی فوتبال بعد از ۴ سال و ۵ ماه و ۳ روز پایان بدهد.

آخرین بار رضا قوچان نژاد، مهاجم تیزچنـــگ مشــــــــهدی در ۹ شهریور ۱۳۹۶ در بازی‌ای رسمی برای تیم ملی ایران در دوران کارلوس کی روش، مقابل کره جنوبی به میدان رفت و بعد از آن دیگر هرگز یک مشهدی در یک بازی رسمی برای تیم ملی بازی نکرد. حتی در بازی‌های دوستانه آخرین بار رضا قوچان نژاد ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ در بازی برابر لیتوانی که پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ برگزار شد، به میدان رفت و تا سه شنبه‌ای که گذشت، مشهدی‌ها از پیراهن تیم ملی فوتبال دور بودند.
سیاوش یزدانی البته چند سالی است که به تیم ملی دعوت می‌شود، اما این نخستین بار است که توانست طلسم نیمکت و سکونشینی را بشکند و برای ارتش یوز‌های ایرانی به میدان برود.

تنها در دفاع

مدافع بیست ونه ساله مشهدی از کوچه‌های شهرک قاسم آباد مشهد تا رسیدن به پیراهن تیم ملی مسیری طولانی طی کرد. سیاوش یزدانی که حالا تنها دفاع مشهدی تاریخ تیم ملی به حساب می‌آید و پیش از او هیچ مدافعی از شهر مشهد به پیراهن ملی نرسیده است، خیلی دیر به این مهم رسید. یزدانی کارش را از سیاه جامگان شهرش آغاز کرد، اما خیلی زود به تهران رفت تا رؤیا‌های بزرگ در سر بپروراند. او ابتدا پیکان سوار شد و سه فصل در این تیم بازی کرد.

۸۴ بازی در پیکان سیاوش یزدانی را به مهره‌ای شناخته شده در فوتبال کشور بدل کرد، اما اوج هیاهوی او در باشگاه بعدی اش یعنی سپاهان بود. یزدانی در سپاهان ۵۱ بازی انجام داد که مهم ترینش همان بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس بود که به دلیل اظهارنظر‌های جنجالی این بازیکن درباره ارتش سرخ پایتخت، برای همیشه در ذهن‌ها باقی است. او بعد از سپاهان هم راهی استقلال شد و تاکنون ۴۵ بازی برای این تیم انجام داده است. یزدانی از همان سه سال پیش که به استقلال پیوست، اردونشین ثابت تیم ملی بود، اما هیچ گاه فرصت بازی پیدا نکرد.

خیلی دیر؛ دقیقه ۸۳ و در ۲۹ سالگی!

محرومیت شجاع خلیل زاده در بازی مقابل عراق، فرصتی طلایی به سیاوش یزدانی داد تا در صورت صلاحدید کادرفنی تیم ملی، مقابل امارات به میدان برود. با وجود این، با اعلام فهرست ابتدایی بازی تیم ملی مقابل امارات، همه غافل گیر شدند. مدافع وسط تخصصی که نیم فصلی طلایی را هم در لیگ برتر با استقلال داشت، بازهم نیمکت نشین بود و امید نورافکن، بازیکنی که پست تخصصی اش دفاع چپ است، به قلب دفاع رفت تا در کنار محمدحسین کنعانی زادگان به میدان برود.

مسئله‌ای که به عقیده برخی کارشناسان ازجمله حمید استیلی، کارشناس تلویزیونی فوتبال برتر، اقدامی اشتباه و ویران کننده روحی از سوی اسکوچیچ به شمار رفت. با این همه، با اخراج صادق محرمی، دفاع راست تیم ملی، دوباره امید‌های سیاوش یزدانی برای اولین بازی ملی‌اش زنده شد تا اینکه سرانجام در دقیقه ۸۳ انتظار مدافع مشهدی به پایان رسید و یزدانی به جای میلاد محمدی وارد زمین شد. حضوری خیلی دیر، اما امیدوارکننده برای فوتبال مشهد.

زوج حاشیه‌ها در قلب دفاع

یکی دیگر از نکات جالب، حضور سیاوش یزدانی در قلب دفاع تیم ملی، در روز محرومیت شجاع خلیل زاده و هم بازی شدن دو بازیکن پرحاشیه یک ماه گذشته فوتبال ایران بود. سیاوش یزدانی به دلیل مسئله خدمت سربازی و محمدحسین کنعانی زادگان برای انتشار فایل صوتی یک ماهی می‌شود که بدجور در کانون توجه رسانه‌ها هستند و نقل محافل شده اند. دو بازیکنی که البته انصافا بدون توجه به حواشی به کارشان ادامه دادند و از قضا زوجشان در تیم ملی هم دست کم برای همان ۱۱ دقیقه بازی، زوجی خوب نشان داد که آینده قلب دفاع تیم ملی را می‌تواند تضمین کند.

خاطره سازان مشهدی؛ از دروازه تا حمله

سیاوش یزدانی تنها مدافع مشهدی تیم ملی است، اما پیش از او بازیکنان زیادی در پست‌های دیگر از مشهد پیراهن تیم ملی را بعد از انقلاب به تن کردند. از گلری کوتاه و پرحاشیه مهدی واعظی بگیرید تا ستاره ابدی آسمان ملبورن، خداداد عزیزی. تیم ملی ایران همواره بازیکنان مشهدی تأثیرگذاری در ترکیبش می‌دیده است؛ خداداد عزیزی و رضا قوچان نژاد که به ترتیب گل صعود تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۱۴ برزیل را به ثمر رساندند.

با این همه، از حضور پرتعداد حسین بادامکی، علی رضا نیکبخت واحدی و رضا حقیقی در تیم ملی هم نمی‌توان گذشت. رضا عنایتی و قاسم دهنوی هم دیگر مشهدی‌هایی هستند که پیراهن تیم ملی را به تن کردند. همه خاطره سازانی که حالا فصل فوتبالی شان تمام شده است و به تماشای درخشش نسل جدید نشسته اند؛ نسلی که فعلا فقط سیاوش یزدانی، تنها مشهدی آن‌ها در تیم ملی دوست داشتنی ۲۰۲۲ ماست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->